Režiserka z veliko natančnostjo, potrpežljivostjo in pozornostjo do detajlov sešije zgodbo o neobičajnem ljubezenskem trikotniku med tradicionalnim maroškim krojačem, njegovo ljubečo ženo ter čednim mladim vajencem. Nežna oda ljubezni v vseh njenih oblikah. Nagrada FIPRESCI v sekciji Posebni pogled festivala v Cannesu.
»Med iskanjem lokacij za svoj prejšnji film Adam sem v medini spoznala gospoda, ki je vodil ženski frizerski salon. /…/ Name je naredil močan vtis; na njem je bilo nekaj zelo ganljivega. Spomnil me je na moške, ki sem jih videla v otroštvu, na zgodbe, ki sem jih slišala. /…/ Čutila sem, da je v njegovem življenju nekaj neizrečenega, nekaj potlačenega v zvezi s tem, kdo je globoko v sebi v resnici bil /…/. Zaradi družbenega pritiska je moral zgraditi fasado, ki je bila nekako sprejemljiva. Slišala sem za veliko moških, ki so se poročili le zato, da bi ohranili to fasado. /…/
Imam star kaftan, ki je nekoč pripadal moji mami in me je od nekdaj navduševal. Ko sem bila majhna, se mi je zdel čudovit in govorila sem si, da ga bom nekoč lahko nosila. Leta so minevala in nekega dne sem ga zares oblekla. Spoznala sem, kako dragocene so takšne stvari, saj se prenašajo iz roda v rod in pripovedujejo zgodbo. Zgodbo o človeku, ki jih je izdelal; o dnevih, morda celo mesecih, ki jih je porabil za izdelavo. Kot bi se vanje vtisnila obrtnikova duša, preden so prevzeli bistvo osebe, ki jih bo nosila.
Zares imam rada obrtniške poklice, toda žal izginjajo. V tradicijah, ki jih izgubljamo, je nekaj zelo lepega. Govorijo o tem, kdo smo; so del naše DNK. [Izdelovanje kaftanov] je tradicija, ki jo je treba ohraniti in zaščititi, medtem ko moramo druge postaviti pod vprašaj … Zelo me potre, ko vidim, kako dejavnosti, kot je šivanje kaftanov, izumirajo. Živimo v družbi, ki preveč hiti in tem veščinam ne namenja potrebnega časa, jih ne ceni več. Jaz pa se rada ustavim, opazujem in si vzamem čas, zato me takšni poklici globoko navdihujejo …
V mojem filmu je frizer tako postal izdelovalec kaftanov. /…/
Raziskati sem hotela ljubezensko dinamiko, meje, ki jih postavljamo, in naše definicije ljubezni. Verjamem, da ima ljubezen veliko stopenj, veliko oblik, veliko obrazov. Ljubezen je zapletena. Tako zapletena kot izdelava kaftana. Mislim, da jo je škoda poenostavljati.«
Režiser: Maryam Touzani