Predsednik vlade dr. Robert Golob je ob zadnjem obisku na Koroškem občanke in občane, ki so bili prizadeti v poplavah, znova pozval, naj se z vsemi vprašanji, povezanimi z obnovo po katastrofalni ujmi, obračajo na številko 114.
»Številka 114 je pot, da ljudje, ki danes kljub vsem zakonom, načrtom in velikim besedah še vedno živijo v negotovosti, dobijo hitre odgovore. Vsi, ki ste v negotovosti in takih vas je najmanj deset tisoč družin v Sloveniji, obrnite se na številko 114, če imate kakršnokoli vprašanje ali pobudo. Tam vam je na razpolago celotna javna uprava, da vam da odgovore. Morda odgovor ne bo takojšen, a vas bodo poklicali nazaj in sprožili pri posameznih institucijah, da boste odgovor dobili. Napovedujem tudi, da bomo tistih 222 družin, ki je imelo škodo višjo od 150 tisoč evrov – danes že vemo, kdo so – začeli v kratkem sami klicati na individualne pogovore, da vam brezplačno svetujemo, kako si povrniti dom in premoženje in kako vam bomo mi pri tem pomagali, ker hočemo, da se postavite na noge,« je na Koroškem povedal predsednik vlade.
Nepomembnih vprašanj za klicni center ni
V klicnem centru za pomoč ljudem, ki ga vodi Andrej Šter, so na razpolago ažurne, verodostojne in celovite informacije o obnovi po poplavah.
»Klicni center 114 je po eni strani podoben klicnim centrom, ki so že delovali, po drugi strani pa je popolna novost. V tem klicnem centru delujejo državni uradniki iz različnih ministrstev. In to je velika prednost. Seveda nimamo v njem posameznikov, ki bi sami vedeli vse, a skupaj skoraj ni področja državne uprave, kjer ne moremo pomagati tistim, ki nas naj kaj vprašajo,« je povedal Andrej Šter.
Poudaril je, da ni nepomembnih vprašanj in da se tako poskušajo v klicnem centru do klicateljev tudi obnašati. Vodja klicnega centra se zaveda, da ne morejo sami najti vseh rešitev, a bodo z veseljem iskali sogovornika, ki jih bo lahko zagotovil. Tak primer je na primer problematika zemeljskih plazov.
Naloga centra ni olepševanje niti črnogledost
»Naša naloga je, da smo konkretni, ažurni in pošteni. Ne da olepšujemo situacijo, niti da sejemo črnogledost,« je izjavil Andrej Šter in dodal, da je njihova naloga odgovarjati tudi na vprašanja, ki to niso. »Ko je na drugi strani telefona en obupan človek, ki ga je zapustilo vse; sorodniki, energija, denar in pred samo vidi samo črno. V teh primerih se je zelo težko pogovarjati, ampak praviloma se ti pogovori končajo s stavkom 'Joj, ne veste, kako ste mi pomagali'. Naj poudarim, da klicni center 114 zmore vse, kar zmore državna uprava. Skupaj z župani in občinami pa zmoremo prav vse. In to smo dolžni našim občanom.«
Klicni center za pomoč prebivalkam in prebivalcem po poplavah je na voljo vsak delavnik med 8. in 16. uro, ob sobotah pa med 8. in 13. uro.