Delavnica predstavlja prvo v vrsti srečanj, ki jih želimo na različnih lokacijah Pohorja organizirati s strani Partnerstva in na ta način narediti korak k njegovemu preboju. Po skoraj enoletnem zaprtju je sproščanje ukrepov omogočilo, da je srečanje na Belviju potekalo v živo.
Na Pohorju so se danes zbrali ponudniki nastanitvenih kapacitete z vseh treh regij, turistične agencije ter predstavniki vodilnih destinacij Rogla-Pohorje, Koroška in Zavod za turizem Maribor kot tudi RIC Slovenska Bistrica in RRA Podravje - Maribor, koordinator Partnerstva za Pohorje.
Eden izmed ciljev Partnerstva za Pohorje je, da Pohorje postane mednarodno prepoznavna zelena destinacija z evropsko uveljavljeno tržno znamko. Kateri izzivi so najtežji in kaj je v skoraj dveletnem delovanju že uspelo, je pojasnil direktor RRA Podravje – Maribor, koordinator Partnerstva za Pohorje, Uroš Rozman: »Največji uspeh je spoznanje deležnikov na Pohorju, da je sedaj pravi trenutek, da nastopimo v mednarodnem prostoru povezani s skupno blagovno znamko ter da so za to pripravljeni vložiti tudi svoja finančna sredstva. Ob tem pa bo seveda največji izziv novo blagovno znamko Pohorja postaviti nad obstoječe uveljavljene blagovne znamke in s tem vsem partnerjem dokazati, da smo lahko skupaj močnejši. Uspeh je zagotovljen, če bomo v skupno zgodbo verjeli vsi, tako občine, nosilci turistične ponudbe kot tudi prebivalci Pohorja«.
Zdravstvena kriza je močno vplivala na turizem v vseh njegovih segmentih. Ena izmed njenih posledic je gotovo večje osredotočanje na domač trg in domačega gosta. Kako se bodo tega lotili v Pohorje Village Wellness & Spa Resort, nam je zaupal direktor, Vasja Ilešič: »Ponovno smo uvedli različne pakete, kot so »gondola-kopanje-kosilo«, pri čemer se lahko kopanje zamenja s savnanjem, z masažo ipd in tako domačemu turistu omogočimo en lepo zaokrožen dan v naravi.
Mariborsko Pohorje se je v zadnjih letih soočalo z različnimi izzivi, eni med njimi so tudi lastniški. Kot stari/novi ponudnik že s samo pobudo za B2B srečanje v okviru Partnerstva za Pohorje nakazujejo, da se zavedajo, da bo sodelovanje in povezovanje med ponudniki in turističnimi agencijami ter drugimi deležniki ključno. Kako o tem, »da smo lahko samo skupaj močnejši« prepričati tudi druge: »Občutek imam, da se nas vse več ključnih deležnikov zaveda, da je moč v povezovanju. Sedaj je absolutno najprimernejši čas, da strnemo svoje vrste in da tisti, ki želimo dobro delati v hotelirstvu in turizmu, to zdaj lahko naredimo. Tako da pravzaprav ne poskušamo nikogar prepričati, tisti podobno misleči imamo enak cilj«, še dodala Ilešič.
Član Partnerstva je tudi RRA Koroška, ki na svojem območju deluje tudi kot vodilna destinacija za koroško regijo. V lanskem letu so pribeležili porast obiska domačih gostov, kar je bilo glede na krizno situacijo gotovo svetla točka. »Veliko energije, pa tudi kar nekaj sredstev, smo namenili promociji na domačem trgu. Koronakriza nas je prisilila k veliki fleksibilnosti, saj smo prvotno naravnane promocijske aktivnosti/kampanje, ki so bile namenjeno predvsem tujemu trgu, morali dokaj hitro preusmeriti na domači trg. To se je obrestovalo, saj so bile nočitvene kapacitete na Koroškem preteklo poletje res dobro zapolnjene. Ljudje so iskali odmaknjene in zelene kotičke, v objemu narave in stran od vrveža. Tukaj je bila naša priložnost, ki smo jo znali zgrabiti z obema rokama. Seveda so k temu veliko prispevali tudi turistični boni in veseli smo bili obiskovalcev iz vseh koncev Slovenije«, pove Anja Vajde, strokovna sodelavka na projektih.
V okviru Partnerstva moč sodelovanja dokazujejo tudi ostale vodilne destinacije: Rogla-Pohorje, ki jo vodi Lokalna turistična destinacija Rogla-Zreče, in Zavod za turizem Maribor ter Regionalna razvojno agencijo za Podravje – Maribor, ki je koordinator Partnerstva. Učinke skoraj dveletnega sodelovanja in povezovanje pri promociji območja opažajo tudi ponudniki na terenu, kar strokovna sodelavka RRA Koroška tudi potrdi: »Veseli smo poglobljenega sodelovanja z drugimi destinacijami, RRA Podravje - Maribor dobro koordinira Partnerstvo, ki bo na dolgi rok zagotovo prineslo zadovoljive rezultate. Snovanje skupne vizije predstavlja pravo pot do razvoja in uspeha. Seveda pa nas čaka trdo delo in nič se ne zgodi samo od sebe ter čez noč, vendar menimo, da gredo zadeve v pravo smer in na to kažejo tudi odzivi s terena. Predvsem ponudniki nam izkazujejo veliko zadovoljstvo nad tem sodelovanjem in tudi vključevanjem njih samih ter partnerstvo podpirajo«.
Poslovanje turističnih agencij je bilo v zadnjih letih usmerjeno predvsem na tuj trg, kar je razumljivo, saj je sledilo povpraševanju strank. Statistika kaže, da bo turizem okreval (vsaj) do leta 2025, ko bodo ljudje odkrivali predvsem svoje domače kraje. Kaj za turistične agencije pomeni preusmeritev poslovanja (predvsem) na domač trg: »V naši turistični agenciji smo priložnost za delno preusmeritev poslovanja iz tujih trgov na domač trg prepoznali že leta 2015, ko se je pričela razvijati Turistična destinacija Rogla-Pohorje. Glede na to, da živimo v omenjeni destinaciji, smo nekako začutili, da je prav, da izkušnje iz tujih trgov prenesemo na domačega ter, da tako na nek način pomagamo pri razvoju in trženju novo nastale turistične destinacije. V bodoče si želimo postati specializirana sprejemna turistična agencija za območje Destinacije Pohorje«, pove Ilona Stermecki s turistične agencije Pohorje turizem.
»Povezovanje je ključnega pomena tako med ponudniki, lokalnimi turističnimi organizacijami, turističnimi vodniki kot tudi med delujočimi turističnimi agencijami območja Destinacije Pohorje. Če kdaj, potem je sedaj pravi čas, da pričnemo pisati skupne zgodbe«, še dodaja.
Pohorje lahko vsekakor postane top outdoor destinacija za pohodništvo in kolesarstvo. Kaj je tisto, kar na Pohorju imamo, česar drugi nimajo in je naša točka razlike, nam je pojasnila Karmen Razlag, vodja Sektorja za turizem na RRA Podravje – Maribor: »Z izjemnimi naravnimi danostmi, bogato kulturno dediščino, gostoljubnimi domačini, kakovostno ponudbo in urejeno infrastrukturo Pohorje vsekakor lahko postane izvrstna outdoor destinacija. Povezovalne kolesarske in pohodne poti, smučarski centri in bike parki z vso ostalo pripadajočo ponudbo so zagotovo magnet tako za domače in tuje goste oz. družine, rekreativce in profesionalne športne ekipe.«
V okviru Destinacije Pohorje vendarle govorimo o območju 770 km2 edinstvene in neukrotljive narave. Potencialov za oblikovanje privlačne turistične ponudbe v obliki krajših doživetij ali paketov je več kot dovolj, zato si v okviru Partnerstva za Pohorje želimo, da bi vsi verjeli v skupno zgodbo o uspehu.
kg/ds