SL EN DE

Novice

SKLOP VELUNJA BO GRADBENO IN FINANČNO NAJBOLJ ZAHTEVEN

Sestavni del tega sklopa bosta dvocevna dvopasovna predora na bodoči štiripasovni hitri cesti, in sicer Vodriž in Pusta Gora.

  • 22 maj 2024
  • Število pogledov: 252
SKLOP VELUNJA BO GRADBENO IN FINANČNO NAJBOLJ ZAHTEVEN

Gradbena dela na sklopu tretje razvojne osi, poimenovanem F – Jenina, v Podgorju pri Slovenj Gradcu se zaključujejo. Rok za končanje del je junij 2024. Pred gradbinci so dela na sklopu E – Velunja z dvajsetimi objekti, ki velja za gradbeno in finančno najbolj zahtevnega.

Kot je znano, je odsek med Velenjem in Slovenj Gradcem razdeljen na osem sklopov. Dela trenutno potekajo na treh: Jenina, Škalsko jezero in Konovo, na sklopu D – Gaberke, kjer se je gradnja tretje razvojne osi na severnem delu začela, pa so že zaključena. 

Po besedah inženirja Dušana Rozmana, samostojnega odgovornega nadzornika ter višje- in visokošolskega predavatelja, bo gradbeno najbolj zahteven sklop E – Velunja, saj bo na njem kar dvajset objektov, tudi predori, zahteven pa bo tudi zaradi dostopa.

Na Darsu so pojasnili, da bo sklop Velunja zahteven še finančno. Javno naročilo zanj bodo objavili po pridobitvi gradbenega dovoljenja. Sestavni del tega sklopa bosta dvocevna dvopasovna predora na bodoči štiripasovni hitri cesti, in sicer Vodriž in Pusta Gora (tako si tudi sledita iz smeri Slovenj Gradca proti Velenju).

Vodriž bo dolg 800 metrov, Pusta Gora pa 1,2 kilometra. Več kot osemdeset odstotkov izkopanega materiala bodo uporabili pri gradnji sklopa G – Podgorje, ostanek bodo odlagali na nasip med obema jezeroma v Velenju.

 

 

To bo drugi predor, ki ga bo Dars izkopal na odseku tretje razvojne osi med Slovenj Gradcem in Velenjem, saj so že začeli z izkopom prvega predora Konovo–Velenje. Enocevni predor Konovo bo dolg 497 metrov in bo sestavni del 1,8 kilometra dolge dvopasovne navezovalne ceste na hitro cesto med Velenjem in Slovenj Gradcem.  

 

 

Na viaduktu Jenina na gradbišču tretje razvojne osi v Podgorju pri Slovenj Gradcu gradbinci ta čas opravljajo zaključna dela. »Betonska dela so končana, prekladna konstrukcija je povezana, levo in desno od objekta nameščamo robne vence, potem sledi še oprema: varnostna in odbojna ograja, hidroizolacija in asfalt ...« je pojasnil Dušan Rozman. Povedal je, da je bilo temeljenje viadukta največji gradbeni izziv na tem sklopu zaradi razpok v tleh, zahtevna je bila tudi gradnja 68 metrov visoke in strme oporne konstrukcije na pobočju pred predorom Vodriž. Sestavljena je iz treh kampad, ki se gradijo od vrha navzdol. »Ne bo pa najvišja, saj nas na šoštanjski strani čaka gradnja več kot 70 metrov visoke oporne konstrukcije, ki je opremljena z drenažnim sistemom za odvajanje zaledne vode,« je povedal Rozman.          

Na gradbišču v Podgorju pri Slovenj Gradcu je vsak dan prisotnih okoli 150 delavcev, poleg njih pa še številna gradbena mehanizacija: pet avtodvigal, dvajset tovornjakov, osem bagerjev …

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je napovedala, da bo odsek tretje osi med Velenjem in Slovenj Gradcem zgrajen do junija leta 2028.

 

Vir: SGlasnik/MK

Foto: Aleš Uršej

Povečaj ali pomanjšaj font:
Ponastavi velikost
Povečaj pisavo
Zmanjšaj pisavo
Barvna shema
Privzeto
Črno na belem
Belo na črnem
Črna na bež
Črno na zelenem
Modro na belem
Črno na rumenem
Modro na rumenem
Rumeno na modrem
Turkizno na črnem
Črno na vijoličnem
Tip pisave
Privzeto
Arial
Verdana
Open Dyslexic
Open Dyslexic Alta
SG logo

Pripomoček pri branju - ravnilo

Z miškinim kazalcem se pomikajte po strani in ravnilo vam bo sledilo.
Za izklop ravnila pritisnite tipko ESC ali gumb za IZKLOP RAVNILA.