Kljub poletnemu, dopustniškemu času je udeležba občank in občanov nakazala, da je celostno urejanja prometa tema, ki lahko združi pri prizadevanjih za boljše življenjsko okolje. Ter s tem k izboljšanju možnosti lokalne skupnosti za delo in ustvarjanje.
Uvodoma je prisotne nagovoril župan MO Slovenj Gradec, Andrej Čas. Izpostavil je praktično potrebo po izdelavi tovrstne strategije, saj je le ta predpogoj za pridobitev sredstev evropskih strukturnih in kohezijskih skladov. Hkrati pa je poudaril zavedanje o nujnosti srednjeročne strategije na področju celostnega urejanja prometa in željo po prizadevanjih za bolj trajnostne oblike mobilnosti.
Mag. Peter Zajc, RRA Koroška, je predstavil namen in proces priprave in izdelave CPS MO SG. CPS ni zgolj dokument, ampak proces, s katerim si lokalna skupnost zastavi učinkovito zaporedje potrebnih ukrepov na področju urejanja prometa. Proces temelji na izkušnjah in dobrih praksah mnogih evropskih mest ter v zadnjem času tudi nekaterih slovenskih.
Dr. Luka Mladenovič, Urbanistični inštitut RS, je predstavil proces izdelave CPS za Občino Ljutomer ter izvedene ukrepe. Uvodoma je izpostavil, da se je ob pripravi CPS leta 2011 Ljutomer soočal s podobnimi izzivi, kot številne ostale slovenske občine: majhnost, staranje prebivalstva, pomanjkljiva infrastruktura, osredotočenost urejanja prometa na osebna vozila. Ukrepi so se osredotčili na hojo, kolesarjenje in parkirno politiko. Poudaril je stalno podporo županje in potrditev CPS na občinskem svetu s strani vseh političnih opcij, kar daje CPS še posebno politično in izvedbeno težo. Ljutomer je v bil v letu 2013 eden izmed treh finalistov za nagrado Evropske unije na področju trajnostnih mestnih prometnih načrtov. Trenutno v Ljutomeru poteka redno posodabljanje strategije, ki sledi isti metodologiji izvedbe.
Robi Sovinek, Mestna občina Velenje, je predstavil pretekle in aktualne aktivnosti MO Velenje na področju prizadevanj za bolj trajnostno mobilnost. Kljub temu, da k izdelavi CPS pristopajo šele v letošnjem letu, ukrepe izvajajo že več let. Med drugim je bila MO Velenje v letu 2014 s strani Ministrstva za infrastrukturo RS za odlično izvedbo tedna mobilnosti (ETM) nagrajena z nazivom "Najaktivnejša slovenska občina v ETM". Med že izvedeni ukrepi je izpostavil: vzpostavljanje kolesarskega omrežja; sistem izposoje koles Bicy; mestni potniški promet Lokalc; ureditev promenade ob Paki; izvajanje Evropskega tedna mobilnosti.
V nadaljevanju je potekal moderiran pogovor in prva javna razprava pri pripravi celostne prometne strategije Mestne občine Slovenj Gradec.
Prisotni so med drugim izpostavili:
-
pobude za promocijo kolesarjenja, ki naj bo celoletna;
-
združevanje šolskih prevozov z javnim potniškim prometom;
-
potrebo po urejanju velikih bivalnih območij v mestu Slovenj Gradec;
-
celostno prometno urejanja Glavnega trga;
-
vzpostavitev kolesarske povezave med kolesarsko potjo po Mislinjski dolini, Šmiklavžem, Podgorjem in Starim trgom;
-
urejanje kolesarskih povezav v samem mestu;
-
uvajanje mirnih con in prometno varnih osrednjih koridorjev med četrtnimi skupnostmi v mestu;
-
potrebo bo večjem vključevanju občanov in njihovih pobud, ki jih dajejo četrtnim skupnostim in občinski upravi ter transparentnosti delovanja.
Dogodek se je zaključil z mislijo, da urejanje prometa ni le odgovornost prometnih inženirjev, temveč je potrebno interdisciplinarno in kontinuirano delo ter vključevanje širše skupnosti v vseh fazah načrtovanja in izvajanja ukrepov.
mag. Peter Zajc, RRA Koroška