SL EN DE

Celostna prometna strategija

CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA MO SLOVENJ GRADEC - JAVNA RAZPRAVA OB PRIPRAVI VIZIJE IN CILJEV

V ponedeljek. 12. decembra, je potekala javna razprava ob pripravi vizije in ciljev Celostne prometne strategije ter delavnica s prebivalci in predstavniki lokalov v mestnem jedru.

  • 13 december 2016
  • Število pogledov: 3321
CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA MO SLOVENJ GRADEC - JAVNA RAZPRAVA OB PRIPRAVI VIZIJE IN CILJEV

V ponedeljek. 12. decembra, je potekala javna razprava ob pripravi vizije in ciljev Celostne prometne strategije ter delavnica s prebivalci in predstavniki lokalov v mestnem jedru.

Staro mestno jedro Slovenj Gradca ima za mesto in mestno občino posebno vrednost. Kot so zapisali avtorji koncepta prenove mestnega jedra Slovenj Gradec v letu 1992, je  največja vrednota tega prostora in posebnost razmerje med odlično ohranjenim srednjeveškim urbanizmom in njemu vedno znova prilagojeno arhitekturo. Mestno jedro naj združuje tisto, s čimer se mesto Slovenj Gradec želi predstaviti najširši javnosti in svojim prebivalcem hkrati.

Ponedeljkovo srečanje je potekalo v treh delih. V prvem so izdelovalci celostne prometne strategije predstavili vizijo, strateške cilje, strateške stebre ter strokovna izhodišča za urejanje mestnega jedra (predstavitve v .pdf so priložene na koncu prispevka).

V drugem delu so udeleženci s pomočjo moderatorja ugotavljali pozitivne in negativne lastnosti bivanja in/ali dela v mestnem jedru.

Med pozitivnimi značilnostmi življenja v mestnem jedru so prebivalci mestnega jedra izpostavili:

  • Bližina vsega.
  • Urejenost okolja.
  • Meščanski ambient.
  • Pestre možnosti druženja.
  • Dobro poznavanje in poznanstva med sosedi.
  • Pestrost, živost okolja bivanja, številne prireditve.
  • Možnost dovoza z avtomobilom do stanovanja.
  • Bogato kulturno dogajanje.


Med negativnimi značilnostmi življenja v mestnem jedru so prebivalci mestnega jedra izpostavili:

  • Glavni trg kot dvorišče (potrebno paziti na sprehajalce, pse, kolesarje, skejterje …).
  • Pomanjkanje parkirnih prostorov v mestnem jedru.
  • Prometni kaos (parkiranje vse počez, tranzitni promet – tudi tovornjaki, še posebej, ko je prehod brezplačen).
  • Neupoštevanje cone 30 km/h (še posebej kot je parkiranje in prehod brezplačen).
  • Neprimerna politika cen parkiranja (na Glavnem trgu najceneje).
  • Občasna objestnost (predvsem ob petkih).
  • Hrup, jakost hrupa (predvsem po 23. uri).
  • Pomanjkljivo obveščanje stanovalcev o prireditvah v mestnem jedru (še posebej ob športnih prireditvah) – onemogočena uporaba avta.
  • Ni trgovine z živili.


Med pozitivnimi značilnostmi imeti poslovno dejavnost v mestnem jedru so predstavniki lokalov izpostavili:

  • Dobra dostopnost za stranke.
  • Dobra dostopnost do poslovnih storitev (sodišče, banke, kulturne ustanove …).
  • Prijetno vzdušje za delo.
  • Bližina splošne bolnišnice – generator prometa (obiskovalci).
  • Bližina srednjih šol – generator prometa (srednješolci).
  • Povezovanje med lokali (npr. pobuda Gremo v mesto).


Med negativnimi značilnostmi imeti poslovno dejavnost v mestnem jedru so predstavniki lokalov izpostavili:

  • Visoke najemnine.
  • Kupna moč širše okolice.
  • Obstoječi prometni režim (parkirne hišice odvračajo ljudi).
  • Plačljivo parkiranje do 30 min.
  • Prazni lokali, degradiranost > neprivlačno za obiskovalce.
  • Konkurenca trgovskih centrov (ponudba, marketing).

V tretjem delu je potekala moderirana razprava, kjer so udeleženci podali še nekaj pobud, med njimi:

  • potrebno je vzeti v obzir strukturo ljudi na primestnem območju, vsi ne morejo kolesariti ali hoditi peš v mesto, morda razmislek o drugih možnostih (mestni avtobus; praznični vlakec – povezuje mestno jedro in trgovske centre v prazničnem decembru; prevozi na klic);
  • mestno jedro bi potrebovalo dobro založeno in delujočo tržnico;
  • na robu mestnega jedra bi bilo potrebno vzpostaviti garažno hišo;
  • mestno jedro naj ne tekmuje s trgovskimi centri, prednost mestnega jedra je njegova identiteta, ni potrebe, da postane "shopping center".

Ugotovitve javne razprave bodo izdelovalci celostne prometne strategije smiselno upoštevali pri pripravi ukrepov.


Dokumenti za prenos

Povečaj ali pomanjšaj font:
Ponastavi velikost
Povečaj pisavo
Zmanjšaj pisavo
Barvna shema
Privzeto
Črno na belem
Belo na črnem
Črna na bež
Črno na zelenem
Modro na belem
Črno na rumenem
Modro na rumenem
Rumeno na modrem
Turkizno na črnem
Črno na vijoličnem
Tip pisave
Privzeto
Arial
Verdana
Open Dyslexic
Open Dyslexic Alta
SG logo

Pripomoček pri branju - ravnilo

Z miškinim kazalcem se pomikajte po strani in ravnilo vam bo sledilo.
Za izklop ravnila pritisnite tipko ESC ali gumb za IZKLOP RAVNILA.