V ponedeljek. 12. decembra, je potekala javna razprava ob pripravi vizije in ciljev Celostne prometne strategije ter delavnica s prebivalci in predstavniki lokalov v mestnem jedru.
Staro mestno jedro Slovenj Gradca ima za mesto in mestno občino posebno vrednost. Kot so zapisali avtorji koncepta prenove mestnega jedra Slovenj Gradec v letu 1992, je največja vrednota tega prostora in posebnost razmerje med odlično ohranjenim srednjeveškim urbanizmom in njemu vedno znova prilagojeno arhitekturo. Mestno jedro naj združuje tisto, s čimer se mesto Slovenj Gradec želi predstaviti najširši javnosti in svojim prebivalcem hkrati.
Ponedeljkovo srečanje je potekalo v treh delih. V prvem so izdelovalci celostne prometne strategije predstavili vizijo, strateške cilje, strateške stebre ter strokovna izhodišča za urejanje mestnega jedra (predstavitve v .pdf so priložene na koncu prispevka).
V drugem delu so udeleženci s pomočjo moderatorja ugotavljali pozitivne in negativne lastnosti bivanja in/ali dela v mestnem jedru.
Med pozitivnimi značilnostmi življenja v mestnem jedru so prebivalci mestnega jedra izpostavili:
- Bližina vsega.
- Urejenost okolja.
- Meščanski ambient.
- Pestre možnosti druženja.
- Dobro poznavanje in poznanstva med sosedi.
- Pestrost, živost okolja bivanja, številne prireditve.
- Možnost dovoza z avtomobilom do stanovanja.
- Bogato kulturno dogajanje.
Med negativnimi značilnostmi življenja v mestnem jedru so prebivalci mestnega jedra izpostavili:
- Glavni trg kot dvorišče (potrebno paziti na sprehajalce, pse, kolesarje, skejterje …).
- Pomanjkanje parkirnih prostorov v mestnem jedru.
- Prometni kaos (parkiranje vse počez, tranzitni promet – tudi tovornjaki, še posebej, ko je prehod brezplačen).
- Neupoštevanje cone 30 km/h (še posebej kot je parkiranje in prehod brezplačen).
- Neprimerna politika cen parkiranja (na Glavnem trgu najceneje).
- Občasna objestnost (predvsem ob petkih).
- Hrup, jakost hrupa (predvsem po 23. uri).
- Pomanjkljivo obveščanje stanovalcev o prireditvah v mestnem jedru (še posebej ob športnih prireditvah) – onemogočena uporaba avta.
- Ni trgovine z živili.
Med pozitivnimi značilnostmi imeti poslovno dejavnost v mestnem jedru so predstavniki lokalov izpostavili:
- Dobra dostopnost za stranke.
- Dobra dostopnost do poslovnih storitev (sodišče, banke, kulturne ustanove …).
- Prijetno vzdušje za delo.
- Bližina splošne bolnišnice – generator prometa (obiskovalci).
- Bližina srednjih šol – generator prometa (srednješolci).
- Povezovanje med lokali (npr. pobuda Gremo v mesto).
Med negativnimi značilnostmi imeti poslovno dejavnost v mestnem jedru so predstavniki lokalov izpostavili:
- Visoke najemnine.
- Kupna moč širše okolice.
- Obstoječi prometni režim (parkirne hišice odvračajo ljudi).
- Plačljivo parkiranje do 30 min.
- Prazni lokali, degradiranost > neprivlačno za obiskovalce.
- Konkurenca trgovskih centrov (ponudba, marketing).
V tretjem delu je potekala moderirana razprava, kjer so udeleženci podali še nekaj pobud, med njimi:
- potrebno je vzeti v obzir strukturo ljudi na primestnem območju, vsi ne morejo kolesariti ali hoditi peš v mesto, morda razmislek o drugih možnostih (mestni avtobus; praznični vlakec – povezuje mestno jedro in trgovske centre v prazničnem decembru; prevozi na klic);
- mestno jedro bi potrebovalo dobro založeno in delujočo tržnico;
- na robu mestnega jedra bi bilo potrebno vzpostaviti garažno hišo;
- mestno jedro naj ne tekmuje s trgovskimi centri, prednost mestnega jedra je njegova identiteta, ni potrebe, da postane "shopping center".
Ugotovitve javne razprave bodo izdelovalci celostne prometne strategije smiselno upoštevali pri pripravi ukrepov.