2008
September
V skladu s pobudo ministra je Vlada RS v septembru 2008 sprejela »Sklep o začetku priprave DPN za DC od priključka Velenje - jug do priključka Slovenj Gradec - jug, na podlagi katerega so bile za obravnavan odsek pridobljene smernice nosilcev urejanja prostora. Na podlagi prejetih smernic so bile izdelane strokovne podlage, dopolnitev okoljskega poročila in predmetni DPN.
Junij
Glede na sklep Vlade RS je bila s strani ministra za promet 13. 6. 2008 podana pobuda za delitev postopka priprave DPN za gradnjo DC v območju severnega dela 3.RO na štiri ločene DPN. Razlogi za pobudo so velika dolžina celotne trase, veliko število občin, skozi katere poteka, ter različne stopnje sprejemljivosti predlagane variante na posameznih odsekih, ki pogojujejo različen obseg še potrebnih optimizacij. Delitev na štiri DPN je razdeljena po naslednjih odsekih:
• odsek 1: od avtoceste A1 Šentilj - Koper do načrtovanega priključka na južnem delu
Velenja (pri Gorenju),
• odsek 2: od priključka na južnem delu Velenja do načrtovanega priključka Slovenj Gradec -
jug,
• odsek 3: od priključka Slovenj Gradec - jug do vključno Dravograda z obvoznicami in
• odsek 4: od priključka Otiški vrh do mednarodnega mejnega prehoda Holmec.
Za odseke 1, 2 in 3 se izdeluje tri ločene DPN, za odsek 4 pa se pripravlja nova Študija variant in v nadaljevanju DPN.
April
Vlada Republike Slovenije je 25. aprila 2008 sprejela sklep, da se je seznanila z »Informacijo o postopku priprave in predlaganih rešitvah DPN za gradnjo DC med avtocesto A1 Šentilj-Koper in mejo z Republiko Avstrijo«, iz katere izhaja predlog, da se postopek nadaljuje v skladu z optimiziranim predlogom najustreznejše variantne rešitve na odsekih A, C, D, E, F in N, na odseku B pa se izdelajo in proučijo nove variantne rešitve.
Marec
Ministrstvo za okolje in prostor je župane občin, ki na severnem delu 3. razvojne osi ležijo na trasi bodoče hitre ceste pozvalo na predstavitveni sestanek nove, optimizirane trase hitre ceste, ki je potekal 20. marca ob 15.30 v prostorih MOP na Dunajski cesti v Ljubljani. Minister Podobnik je s sodelavci na projektu, predvsem pa s projektanti trase predstavil novo, optimizirano traso, v kateri so proučili poslane predloge zainteresirane javnosti in posameznih občin.